Główne korzyści włączenia digital transformation do strategii cyfrowej
Mówiąc o digital transformation, warto wspomnieć o zaletach włączenia do strategii biznesowej innowacyjnych rozwiązań, takich jak automatyzacja procesów (RPA), AI czy Machine Learning. Technologie te mają fundamentalne znaczenie dla cyfrowego rozwoju firm i poprawy ich efektywności operacyjnej.
Jednym z czynników skłaniających firmy do większej cyfryzacji jest optymalizacja kosztów, na przykład przez wykorzystanie chmury do gromadzenia i przetwarzania danych. Dodatkowo, automatyzacja powtarzalnych procesów pozwala pracownikom skupić się na zadaniach wymagających większej koncentracji. Główna korzyść cyfryzacji leży jednak gdzie indziej – pomaga ona firmom skoncentrować się na użytkowniku i usprawniać jego doświadczenie.
Skoncentrowanie na kliencie i jego doskonałym doświadczeniu w przestrzeni cyfrowej to nasza misja. Patrzymy na potrzeby klientów i proponujemy rozwiązania, które pozwalają im poczuć się dobrze i wyjątkowo na każdym etapie kontaktu z bankiem, firmą ubezpieczeniową czy telekomunikacyjną – każdą, która chce dostarczać swoim klientom najwyższą jakość usług cyfrowych. Dzieje się to dzięki implementacji przemyślanego procesu sprzedaży w którym narzędzia jakie proponujemy w oczekiwanym przez klienta momencie uzupełniają kompetencje ludzi, co bazując na pozytywnym doświadczeniu klientów pozwala osiągać lepsze wyniki, zwiększać zaangażowanie i poziom lojalności. Wojtek Telenga
EXECUTIVE PARTNER, DIGITAL TRANSFORMATION W TUATARA
Jednym ze sposobów w jaki AI i automatyzacja mogą usprawnić cyfrowe doświadczenie, jest wykorzystanie chatbotów w customer service. Gwarantują one płynną i wygodną komunikację, dokładnie odpowiadając na pytania, a ponadto, ułatwiają personalizowanie podróży klienta dzięki analizie danych, dotyczących zachowań klientów, i dostarczaniu odpowiednich rekomendacji. W TUATARA pomagamy firmom projektować zachwycające doświadczenia w przestrzeni cyfrowej już na samym początku planowania strategii.
Jedną z największych zalet AI i automatyzacji w procesach digital transformation jest możliwość rzeczywistego usprawnienia całej podróży klienta, przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów operacyjnych i bez zwiększania nakładu pracy. Wykorzystując te technologie do poprawy cyfrowych doświadczeń klientów, jesteśmy w stanie zarówno ich utrzymać, jak i zwiększyć ich lojalność, co znacząco wpływa na długoterminowy sukces firmy. Michał Żuchowski
HEAD OF SERVICES W TUATARA
Strategia i rozwój kanałów cyfrowych
Firmy, które chcą z sukcesem przejść przez proces digital transformation, potrzebują kompleksowej strategii. Jej podstawą jest zapewnienie widoczności firmy w kanałach cyfrowych. Aby prześcignąć konkurencję, firmy muszą poświęcić na to wystarczającą ilość zasobów.
Strategia kanałów cyfrowych musi być opracowana tak, aby zapewnić firmom maksymalne korzyści z działań marketingowych, czyli wiedzieć jak i gdzie dotrzeć do klientów końcowych. Dodatkowo, musi odpowiednio zaalokować potrzebne zasoby, żeby zmieścić się w budżecie.
Połączenie analizy konkurencji, kompleksowej strategii marketingowej i efektywnego zarządzania budżetem może zagwarantować sukces na rynku. Dodatkowym punktem strategii jest właściwy podział zadań w zespołach oraz skuteczna dystrybucja treści w odpowiednich kanałach cyfrowych.
Odpowiednia strategia i rozwój kanałów cyfrowych gwarantuje:
- zrozumienie, jak efektywnie korzystać z kanałów cyfrowych,
- koncentrację na rozwijaniu kanałów z najbardziej wartościowymi odbiorcami,
- codziennie usprawnianie zarządzania kanałami cyfrowymi,
- poprawę jakości obsługi klienta,
- osiągnięcie przewagi konkurencyjnej przez wdrożenie wielokanałowej strategii,
- spersonalizowaną dystrybucję treści dostosowaną do konkretnych potrzeb klientów,
- bezpieczeństwo danych klientów w różnych kanałach cyfrowych.
TUATARA może pomóc Twojej firmie zaplanować i zrealizować skuteczną strategię kanałów cyfrowych. Nasz doświadczony zespół rozumie potrzeby wybranej grupy docelowej, wie jak do nich dotrzeć i pomaga osiągnąć najlepsze wyniki biznesowe.
Oto kilka przykładów rozwoju strategii kanałów cyfrowych u naszych klientów:
- Onboarding online w Omantelu,
- Platforma do real-time marketingu dla Omantela,
- Innowacyjny system do leasingu samochodów,
- Actionbot – case studies (EN).
Tworzenie produktów cyfrowych
Digital transformation niesie za sobą pewne wyzwania również w kontekście tworzenia produktów i usług. Wymaga wdrożenia odpowiedniej strategii cyfrowej, której głównym celem jest wprowadzenie innowacyjnego, przyjaznego dla użytkownika produktu, który poprawi jego doświadczenie cyfrowe.
TUATARA posiada portfolio innowacyjnych produktów, które pomagają firmom rozwijać się w cyfrowej erze. Zapoznaj się bliżej z naszymi rozwiązaniami.
- Actionbot
Konwersacyjny chatbot bazujący na AI koncentrujący się na dostarczeniu wyjątkowego doświadczenia klientom. Dzięki algorytmom AI i NLP przewiduje działania klientów w dowolnym kanale cyfrowym i odpowiednio na nie reaguje. Wyposażony w innowacyjny silnik IBM Watson Engine, nasz cyfrowy asystent może zrozumieć wszystkie rodzaje danych, uczyć się na podstawie działań użytkowników i zrozumieć kontekst każdej wiadomości, co pozwala na bezproblemowe prowadzenie rozmowy. Actionbot może działać w wybranym środowisku i integrować się z aplikacjami, stronami internetowymi, czy firmowych CRM-em. Dodatkowo, wspiera strategię up- i cross-sellingu, gwarantując najlepsze możliwe doświadczenia cyfrowe klientów.
Nasze case studies (w języku angielskim) opisują wdrożenia Actionbota dla różnych sektorów, m.in. telekomunikacyjnego, finansowego, czy publicznego.
- Fintin
Innowacyjna platforma finansowa, która pomaga firmom leasingowym, ubezpieczycielom, dealerom samochodowym i innym firmom dostosować finansowanie do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Stworzyliśmy wszechstronne i w pełni konfigurowalne rozwiązanie, które dostarcza kompleksową ofertę finansowania. To elastyczna, bezpieczna i zgodna z regulacjami platforma, gotowa do wdrożenia lokalnie, hybrydowo lub w chmurze.
- TASIL
Platforma do real-time marketingu wykorzystująca Big Data, która umożliwia firmom monetyzację danych behawioralnych, transakcyjnych lub lokalizacyjnych dotyczących ich klientów. Jest to kompletny i gotowy do wprowadzenia na rynek produkt, który można wykorzystać do bezpiecznej monetyzacji danych. To doskonałe rozwiązanie dla firm gromadzących ogromne ilości danych, takich jak banki, ubezpieczyciele, czy operatorzy telekomunikacyjni.
- Retixa
Silnik, na którym zbudowaliśmy TASIL, pozwalający na analizę ogromnych ilości danych. Jest to platforma do komunikacji w czasie rzeczywistym z zaawansowaną analityką i dynamicznymi profilami użytkowników, która może integrować wszystkie rodzaje źródeł danych, takie jak lokalizacja, historia wysłanych SMS-ów i MMS-ów, profil użytkownika, dane aplikacji mobilnych lub dane z mediów społecznościowych. Nasze rozwiązanie wspiera również najwyższe standardy prywatności zgodne z RODO.
- SensID
Stworzona przez 4Semantics platforma do automatycznego zarządzania danymi zgodnie z RODO. Wykorzystując technologię ML i NLP umożliwia precyzyjne wykrywanie, analizę, klasyfikację, katalogowanie i ochronę danych osobowych i wrażliwych. Obsługuje i integruje się ze wszystkimi typami danych ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych, takich jak dokumenty, pliki lub firmowa korespondencja mailowa.
- SensID Cognitive Automation
Rozbudowana wersja poprzedniej platformy, również autorstwa 4Semantics, wykorzystująca technologię NLP do automatyzacji procesów rozumienia dokumentów i analizy danych tekstowych. Gromadzi informacje w osobnych dokumentach i udostępnia je jako dane ustrukturyzowane gotowe do przetwarzania w robotyzacji (RPA) i do analityki. Platforma umożliwia również opracowanie modeli rozumienia informacji zawartych w dokumentacji biznesowej.
- The Cognitive Hand
Kolejne rozwiązanie od 4Semantics pozwalające na kognitywną automatyzację dokumentów z różnych źródeł. Rozumie zawarte w nich dane, wydobywa potrzebne informacje i uczy się jak użytkownik obsługuje poszczególne aplikacje. Zgromadzona wiedza i umiejętności znacznie skracają czas pracy pracowników poświęcony na wykonywanie monotonnych zadań. Nasze rozwiązanie podaje im pomocną dłoń i wykonuje tę pracę za nich. Aplikacja jest gotowa do użycia od razu po instalacji i nie wymaga długiego procesu wdrożenia. Wszystko odbywa się automatycznie.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych produktach wspierających digital transformation, odwiedź naszą stronę lub przeczytaj ten artykuł.
Projektowanie interakcji z użytkownikiem
Projektowanie interakcji z użytkownikiem polega na stworzeniu struktury, która wspiera relację między użytkownikami, a produktami lub usługami, z których korzystają. W projekcie interakcji zawierają się elementy, takie jak ogólna estetyka produktu, czas interakcji, funkcjonalności, dźwięk, kolory i wiele innych. Projektowanie interakcji z użytkownikiem ma na celu tworzenie produktów lub usług, z których można korzystać w najlepszy możliwy sposób.
Dobrze zaprojektowana interakcja z użytkownikiem w erze digital transformation skupia się na:
- zdefiniowaniu możliwych scenariuszy interakcji z produktem,
- zastosowaniu jasnej komunikacji w celu uzyskania niezbędnych informacji,
- odpowiednich elementach wizualnych wskazujących jakie zachowania są możliwe,
- zapewnieniu odpowiedniego czasu reakcji na działania użytkowników,
- prostym interfejsie gwarantującym wartościową interakcję z produktem,
- zbieraniu feedbacku od użytkowników i szybkiego korygowania błędów.
Sposób zaprojektowania produktu, od wybranej czcionki po układ banerów, wpływa na ogólną jego ocenę przez użytkowników. Dlatego tak ważne jest zapewnienie możliwie jak najlepszego doświadczenia cyfrowego. Projektowanie interakcji z użytkownikiem pozwala również zaoszczędzić firmom czas i pieniądze. Przykładowo, może pomóc w dokładniejszym oszacowaniu ile czasu zajmie dany projekt lub jak wysoki budżet będzie potrzebny. Zespół odpowiedzialny za projektowanie interakcji koncentruje się na wyeliminowaniu wszystkich zbędnych funkcjonalności i kosztów.
W TUATARA wierzymy, że projektowanie interakcji z użytkownikiem jest podstawą udanego produktu. Tworzymy zachwycające doświadczenia w przestrzeni cyfrowej, gwarantując najlepszą obsługę klienta.
Oto przykłady udanych projektów interakcji z użytkownikiem:
- Platforma usług finansowych,
- AI chatbot – innowacja w obsłudze klientów,
- Real-time action during a crisis (EN).
Projekty UI/UX
Brand story to nie tylko dobry copywriting i ładne zdjęcia. Strategia zaangażowania klienta wymaga teraz bardziej osobistego podejścia, a utrzymanie spójnego głosu to prawdziwe wyzwanie. Dlatego też warto inwestować w projekty UI/UX, które personalizują doświadczenia użytkowników, znacząco poprawiając odbiór marki.
Dobrze zaprojektowany UI i UX w erze digital transformation to:
- kanały cyfrowe angażujące użytkowników – wykorzystując UI i UX można stworzyć bezproblemową komunikację między klientem a firmą,
- zrozumienie potrzeb użytkowników – pomaga zaprojektować odpowiednie rozwiązania i przyjazne interfejsy, które ułatwiają użytkownikom korzystanie z produktów lub usług,
- identyfikacja problemów użytkowników — projektowanie zorientowane na użytkownika pomaga doskonalić produkty, niwelując zidentyfikowane problemy,
- zbieranie feedbacku do poprawy strategii – dane o interakcjach klientów z produktami lub z konkretnymi treściami pomagają UI i UX designerom ulepszyć strategię marketingową,
- produkty przyjazne dla użytkownika i atrakcyjne wizualnie – już pierwsze wrażenie użytkownika może decydować o powodzeniu strategii cyfrowej, dlatego dobrze zaplanowany projekt UI/UX koncentruje się głównie na intuicyjnym i ładnym interfejsie,
- najlepsze możliwe doświadczenie cyfrowe – to kluczowy aspekt marketingu, który decyduje o tym, czy klienci zostaną z produktem, czy przeniosą się do konkurencji.
Oto przykłady naszych projektów UI/UX:
Rozwój i utrzymanie front-endu i back-endu
Front-end to interfejs strony internetowej, z którym użytkownicy mogą wchodzić w interakcje, a back-end to wszystkie mechanizmy, które sprawiają, że witryna działa i jest bezpieczna. Połączenie front-end i back-end developmentu jest powszechnie określane jako full-stack development.
Obie te części są równie ważne. Front-end jest pierwszą rzeczą, którą widzi odwiedzający, stąd jego głównym celem jest zapewnienie dobrego i satysfakcjonującego doświadczenia użytkownika. Z kolei bez solidnego wsparcia back-endu, nawet najładniejszy front-end może nie być użyteczny. Gdy witryna działa wolno lub jest pełna błędów, coś może być nie tak back-endem. Może to zniechęcić użytkowników do korzystania z danej strony internetowej.
Korzyści dobrze rozwiniętego back-endu to:
- bezpieczeństwo strony internetowej – zabezpieczenie strony internetowej i jej danych jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek, dlatego bardzo ważny jest dobrze dobrany system bezpieczeństwa i jego regularna aktualizacja,
- dodanie użyteczności do front-endu – sprawne funkcjonowanie strony zależy od jakości back-endu odpowiedzialnego za odpowiednie funkcje front-endu (przykładowo, back-end rejestruje i weryfikuje każdą próbę logowania na podstawie loginów zgromadzonych w bazie danych),
- zapewnienie płynnego przepływu informacji – back-end przechowuje dane, przykładowo na temat logowania, pobiera potrzebne informacje z bazy danych przy próbie logowania i kieruje je do użytkownika, ułatwiając transfer informacji,
- poprawa cyfrowego doświadczenia użytkownika – większość funkcjonalności strony jest kontrolowana przez back-end, więc jakość kodu ma duży wpływ na użyteczność witryny (na przykład powolne ładowanie strony, awarie lub błędy).
Z kolei dobry front-end pomaga w:
- optymalizacji nawigacji na stronie internetowej dzięki interfejsowi umożliwiającemu łatwe znalezienie konkretnych funkcjonalności,
- poprawie wydajności strony poprzez jej optymalizację, co prowadzi do większego zaangażowania klientów i wyższej konwersji,
- jasnym komunikowaniu celów biznesowych, na przykład zawierając główny slogan firmy lub jej strategię na stronie głównej.
W TUATARA wiemy, że rozwój front-endu i back-endu jest tak samo ważny, jak ich utrzymanie. Rozumiemy też, że posiadanie użytecznej strony internetowej znacząco przekłada się na sukces firmy w erze digital transformation.
Oto przykłady rozwoju front-endu i back-endu naszych produktów:
Automatyzacja marketingu
Automatyzacja marketingu usprawnia większość procesów, takich jak email marketing, zarządzanie mediami społecznościowymi czy prowadzenie kampanii reklamowych. Znacząco wpływa też na efektywność pracowników. Strategie automatyzacji marketingu powinny być wdrażane od samego początku cyklu życia klienta, ponieważ gwarantują one podtrzymanie długoterminowych i owocnych relacji z klientami.
Automatyzacja marketingu w erze digital transformation może przynieść firmom wiele korzyści, takich jak:
- personalizacja workflow – pomaga firmom wykorzystać dane zebrane z wielu kanałów, aby dogłębnie zrozumieć potrzeby swoich klientów, dostarczać im odpowiednie treści w odpowiednim czasie oraz zwiększyć ich zaangażowanie, tworząc długotrwałe relacje biznesowe,
- usprawnienie procesów – wszystkie procesy są automatycznie zapisywane i przechowywane bez potrzeby tworzenia skomplikowanych procedur, co pomaga w odpowiedniej priorytetyzacji zadań,
- priorytetyzacja treści – pomaga w planowaniu całej komunikacji, od tworzenia person do personalizacji treści, oraz decydowaniu o tym, co widzi każdy klient, od reklam po email marketing,
- dostarczanie dokładniejszych rozwiązań – dzięki przechowywanym danym behawioralnym, firmy mogą oferować szybszą, bardziej trafną i spersonalizowaną pomoc swoim klientom,
- bezproblemowe i wielokanałowe doświadczenie cyfrowe – umożliwia gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych w celu zaoferowania klientom jak najlepszego i spersonalizowanego doświadczenia.
W TUATARA projektujemy rozwiązania, które poprawiają doświadczenia klientów. Automatyzacja to dla nas podstawa digital transformation, dlatego towarzyszy nam ona już od samego początku naszej drogi do sukcesu.
Oto kilka przykładów automatyzacji naszych rozwiązań:
- Innowacyjny chatbot RPA (EN),
- Real-time advertising (EN),
- Real-time marketing przy wsparciu chatbota AI (EN),
- Aktywna wtyczka dla e-commerce.