Podejście TUATARA do sztucznej inteligencji
Misją TUATARA jest tworzenie zachwycających doświadczeń w przestrzeni cyfrowej. Wierzymy w to, że nowoczesna technologia – od sztucznej inteligencji po zaawansowaną analitykę danych – może być fundamentem nie tylko dla rozwój biznesu, ale również dla budowania bardziej dostępnego i przyjaznego środowiska bankowego.
Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w naszej strategii. Nasze podejście do jej wdrażania i skalowania opiera się na głębokim zrozumieniu środowisk przedsiębiorstw, zwłaszcza w sektorach regulowanych, takich jak bankowość. W TUATARA wyróżniają nas trzy kluczowe aspekty, które dają nam przewagę na rynku:
- Zawsze zaczynamy od identyfikacji konkretnych problemów, w których AI może przynieść realne korzyści, co pozwala nam dostarczać rozwiązania, które są zgodne z celami strategicznymi i generują wymierne korzyści.
- Opracowaliśmy metodologię, która pomaga firmom zrozumieć ich dojrzałość w zakresie AI i zaplanować jej rozwój, uwzględniając zarówno kwestie techniczne, jak i organizacyjne.
- Stawiamy na budowanie wewnętrznych kompetencji u naszych klientów, tak aby mogli kontynuować innowacje i skalować AI samodzielnie, nawet po zakończeniu naszej współpracy.
Nasi klienci osiągają znaczące korzyści, takie jak poprawa efektywności operacyjnej, lepsze podejmowanie decyzji oraz bardziej spersonalizowane doświadczenia użytkowników końcowych. Należy jednak pamiętać, o tym, że AI, jak każda innowacja, niesie ze sobą również wyzwania, takie jak zagadnienia związane z prywatnością danych, konieczność posiadania solidnych ram zarządzania i utrzymanie nadzoru ludzkiego. Pomagamy naszym klientom nawigować przez te wyzwania jako część naszego kompleksowego podejścia.
Dołączenie do Forum Technologii Bankowych daje nam możliwość dzielenia się tymi doświadczeniami oraz zdobywania nowych inspiracji od najlepszych ekspertów w branży, dzięki czemu wspólnie będzie mogli tworzyć innowacje, które naprawdę zmieniają sposób, w jaki klienci korzystają z usług bankowych, zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości.
Jest to dla nas okazja do jeszcze ściślejszej współpracy z czołowymi instytucjami finansowymi. Chcemy być częścią dialogu o przyszłości bankowości i aktywnie wspierać ten sektor w adaptacji do szybko zmieniających się warunków technologicznych.
AI Governance w bankowości: nasze pierwsze kroki we współpracy z Forum Technologii Bankowych
Wspólnie ze Związkiem Banków Polskich zorganizowaliśmy pierwsze powakacyjne Śniadanie Technologiczne. Podczas spotkania z sektorem bankowym poruszyliśmy istotne kwestie związane z AI Governance. Omówiliśmy praktyczne aspekty zarządzania sztuczną inteligencją oraz pokazaliśmy technologie wspierające zgodność działań z regulacjami, m.in. AI Act.
Dyskusja, która wywiązała się w trakcie prezentacji, pokazała jak istotne jest odpowiedzialne zarządzanie sztuczną inteligencją i z jakimi wyzwaniami należy się zmierzyć. W TUATARA wierzymy, że odpowiedzialne zarządzanie sztuczną inteligencją to fundament bezpiecznych i udanych wdrożeń, szczególnie w regulowanym środowisku.
AI jest obecnie jednym z kluczowych obszarów działania wielu firm i instytucji, dlatego w ramach Forum Technologii Bankowych ZBP, zaangażujemy się aktywnie w działa grupy ds. AI. Widzimy, jak ogromny potencjał tkwi w AI w kontekście usprawniania procesów i personalizacji usług bankowych. Z radością podzielimy się naszymi doświadczeniami z pierwszych wdrożeń sztucznej inteligencji w sektorze bankowym oraz chętnie wesprzemy inne organizacje w tej podróży.