Model współpracy z dostawcami odporny na przyszłość
Model współpracy z dostawcami odporny na przyszłość – prezentacja
4 minPOZOSTAŁO

Model współpracy z dostawcami odporny na przyszłość – prezentacja

Firmy gospodarki tradycyjnej musiały wprowadzić znaczące zmiany, wchodząc w erę transformacji cyfrowej. Większość zrobiła to dobrze, koncentrując się głównie na cyfryzacji jako szansie, zamiast postrzegać ją jako zagrożenie. Wiele przebudowało całą swoją strategię biznesową i stworzyło innowacyjne oferty dla klientów, co pozwoliło im umocnić swoją pozycję. Ale zmiany nigdy się nie kończą – teraz nadszedł czas, aby odświeżyć model współpracy z dostawcami, aby stawić czoła przyszłości.

Model współpracy z dostawcami odporny na przyszłość

Tradycyjny model współpracy

Tradycyjny model partnerstwa polega na zdefiniowaniu potrzeby biznesowej, przygotowaniu zapytania ofertowego, wyborze dostawcy i podpisaniu kontraktu. Projekt rozpoczyna się, i gdyby mógł być realizowany w izolacji, prawdopodobnie podążałaby zgodnie z planem, przynosił zamierzone efekty oraz był źródłem satysfakcji dla obydwu stron – dostawcy i klienta. Jest inaczej. Każdy projekt jest narażony na zmieniające się otoczenie biznesowe – nowy produkt konkurencji, źle oszacowane potrzeby infrastrukturalne, zmiana wymagań. Siły wywierające nacisk na projekt objawiają się rosnącą ilością zmian pozazakresowych (Change Request), co z kolei tworzy dodatkowe koszty, projekt się wydłuża, planowane oddanie projektu (go-live) przesuwa się w czasie, wartość z projektu zaczyna się tworzyć później niż zakładano i przez zwiększone koszty jest ona zbyt niska. Trudno mówić o satysfakcji.

Standardowy proces realizacji potrzeby biznesowej

Jak można to usprawnić?

Potrzeba alternatywy dla zapytania ofertowego oraz większej elastyczności jest oczywista, na jej kanwie powstała metodyka prowadzenia projektów w duchu agile. Chociaż agile jest bardzo zwinnym mechanizmem dostosowywania się do zmian, sam w sobie nie motywuje dostawcy do optymalizacji kosztów i działania w najlepszym interesie klienta. Celem firmy jest dostarczanie rozwiązań spełniających zmieniające się potrzeby klientów, a celem dostawcy jest ukończenie projektu zgodnie z definicją, na czas i w ramach budżetu. Te dwa cele są często sprzeczne.

Najlepiej przygotowane na przyszłość będą te firmy, które będą umiały zbudować z dostawcami partnerstwa oparte na wspólnym celu. Czym takie partnerstwo powinno się charakteryzować? Jaki przyjąć model? Czy jest lepsza alternatywa dla zapytania ofertowego? Jakie są warunki konieczne – zarówno ze strony dostawcy jak i klienta? Jakie można osiągnąć wyniki?

Już 20 stycznia, podczas prezentacji otwierającej Digital Transformation Middle East w Dubaju Krzysztof Goworek, Chief Innovation Officer wraz z Hasanem Al Bitarem przedstawili historię współpracy TUATARY z Omantelem opartej właśnie na takim modelu. Krótkie podsumowanie tego wystąpienia na poniższej prezentacji. Więcej o naszym podejściu na blogu TM Forum.

Udane partnerstwo przyszłości

Po naszej prezentacji na TM Forum w Dubaju otrzymaliśmy mnóstwo pochlebnych komentarzy.

Musisz zaplanować [współpracę] w sposób strategiczny, żeby obie strony zrozumiały, że to nie tylko jednorazowa praca, ale długoterminowe partnerstwo. Hasan al Bitar
Dyrektor Generalny Usług Cyfrowych w Omantelu

Ostatnio jako rezultat naszej wyjątkowej współpracy z Omantelem, opartej na byciu alternatywą dla zapytania ofertowego, zdecydowaliśmy się zaktualizować aplikację mobilną. Zapewnienie odpowiedniego poziomu życia dzięki nowoczesnym kanałom cyfrowym oraz zbliżenie Omantela do swoich klientów było naszym wspólnym celem. Na ten moment jesteśmy na dobrej drodze, żeby ten plan zakończył się powodzeniem – nasza aplikacja znalazła się na pierwszym miejscu w AppStore w Omanie! Spotkała się też z bardzo pozytywnym przyjęciem przez użytkowników.

Aplikacja Omantel

Nie możemy się doczekać kolejnych sukcesów w naszej współpracy. Na ten moment jesteśmy w stanie wam obiecać, że nie zamierzamy spocząć na laurach!

Oczywiście, jeśli jesteś zainteresowany taką formą współpracy, skontaktuj się z nami – marketing@tuatara.pl, +48 726 648 000

Spodobało Ci się?