Onboarding online – kolejny krok w kierunku cyfrowej transformacji w Omantelu
5 minPOZOSTAŁO

Onboarding online – kolejny krok w kierunku cyfrowej transformacji w Omantelu

Kolejnym krokiem naszej współpracy z Omantelem było wdrożenie procesu onboardingu online. Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy innowacyjną aplikację, zapewniającą prawdziwą przewagę nad konkurencją. Wykorzystując algorytmy machine learning i technologię rozpoznawania tekstu, stworzyliśmy pierwsze w GCC rozwiązanie, które umożliwia przeprowadzenie procesu onboardingu, wraz z weryfikacją tożsamości, całkowicie online.

Pozyskiwanie nowych klientów nigdy nie było łatwiejsze

Onboarding to proces pozyskiwania nowych klientów. Aby przeprowadzić go dobrze, należy w pierwszej kolejności skupić się na potrzebach przyszłych klientów. Zapewnienie szybkiego i prostego procesu onboardingowego, gwarantującego dostęp do niezbędnych usług i produktów, jest niezwykle istotne. Proces ten to oficjalny początek relacji firmy z klientem, dlatego należy przeprowadzić go w najlepszy możliwy sposób.

Globalna pandemia zmusiła konsumentów do zmiany swoich nawyków. Sytuacja w Omanie nie wyglądała inaczej. Życie stało się jeszcze bardziej cyfrowe niż kiedykolwiek, głównie przez pracę zdalną oraz spędzanie większości czasu w domach. Firmy musiały skupić się na rozwoju swojej działalności w kanałach cyfrowych. Znalezienie nowych sposobów na zdobycie nowych klientów oraz zaangażowanie tych obecnych, stało się priorytetem. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, TUATARA wymyśliła rozwiązanie, dzięki któremu proces onboardingu dla klientów Omantela stał się prostszy, łatwiej dostępny i innowacyjny.

Główne powody wprowadzenia procesu onbaording

Nie tylko odpowiedzieliśmy na potrzeby, związane z digitalizacją procesu onboardingu, ale wykorzystaliśmy też potencjał, jaki daje wprowadzenie kart eSIM. Omantel był pierwszym operatorem telekomunikacyjnym w Omanie, który dał klientom możliwość zamówienia i aktywacji eSIM online. Główną motywacją dla stworzenia jedynego w swoim rodzaju procesu onboardingu online była dla nas potrzeba znalezienia alternatywy dla fizycznej weryfikacji nowych subskrybentów. Wraz z naszym partnerem wdrożyliśmy pierwsze w GCC rozwiązanie, umożliwiające wybór oferty telekomunikacyjnej bez konieczności wychodzenia z domu.

Jak wygląda proces?

Cały proces onboardingu odbywa się w aplikacji mobilnej Omantel. Po jej pobraniu, użytkownik może aktywować kartę SIM lub eSIM online. W aplikacji znajdują się wszystkie możliwe oferty telekomunikacyjne, które można wybrać w zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo, użytkownik może zdecydować, czy chce opłacić ofertę z góry, czy też skorzystać z abonamentu. Po dokonaniu wyboru oferty, użytkownik decyduje się na jeden z proponowanych numerów telefonu.

Automatyczna weryfikacja tożsamości użytkownika to innowacja, która wyróżnia nasze rozwiązanie na rynku. Proces ten może być przeprowadzony całkowicie w obrębie aplikacji. Wystarczy zeskanować dokument (dowód osobisty, paszport lub kartę pobytu), a aplikacja automatycznie zbierze dane i wykorzysta je do wypełnienia formularza. Ta część weryfikacji jest możliwa dzięki technikom rozpoznawania tekstu. Umożliwia ona automatyczne wprowadzanie danych z różnych dokumentów, ale też kart kredytowych, paragonów i wizytówek. Dzięki interfejsowi API opartemu na chmurze, technologia ta jest również w stanie rozpoznać tekst ze zdjęć, co może być wykorzystywane przy tłumaczeniu dokumentów.

Proces onboardingu w kilku krokach

Po zeskanowaniu dokumentu, aplikacja prosi użytkownika o zrobienie zdjęcia, co jest drugą częścią weryfikacji. Algorytmy machine learning i rozpoznawania twarzy pozwalają na potwierdzenie, czy przesłane zdjęcie i zdjęcie z zeskanowanego dokumentu tożsamości pasują do siebie. Cała weryfikacja odbywa się online i jest automatycznie zatwierdzana.

Po sprawdzeniu poprawności wszystkich wprowadzonych danych i pozytywnej weryfikacji zdjęć, użytkownik podpisuje umowę i uzupełnia dane swojej karty płatniczej, aby dokonać płatności. Karta SIM staje się wtedy aktywna, a klient zostaje abonentem Omantel.

Innowacyjne podejście

Sytuacja pandemiczna na świecie oraz potrzeba przeniesienia większości działań do sieci były naszą główną motywacją do przeniesienia procesu onboardingu online. TUATARA zawsze tworzy rozwiązania, które są nie tylko użyteczne, ale też innowacyjne, i tym razem nie było inaczej. Weryfikacja online była tą innowacją, która umożliwiła przeniesienie całego procesu online. W ramach jednej, prostej w obsłudze, aplikacji mobilnej, byliśmy w stanie wprowadzić nowe funkcjonalności, takie jak skanowanie dokumentów i zdjęć, zbieranie danych do automatycznego wypełnienia formularza oraz automatyczną weryfikację tożsamości.

Korzyści płynące z procesu onbardingowego online

Nasze rozwiązanie jest jeszcze bardziej użyteczne dzięki możliwości jakie daje karta eSIM. Jest to cyfrowa karta SIM, która umożliwia aktywację planu komórkowego bez konieczności posiadania fizycznej karty SIM. Do jej najważniejszych zalet należy:

  • Zmniejszenie ilości odpadów plastikowych,
  • Brak konieczności wizyty w stacjonarnym punkcie sprzedaży,
  • Zlikwidowanie potrzeby posiadania adapterów karty SIM,
  • Możliwość zasubskrybowania oferty mobilnej bez konieczności wychodzenia z domu,
  • Opcja posiadania ofert od dwóch różnych operatorów w jednym telefonie.

Możliwość zamówienia i aktywacji karty eSIM online pozwoliła nam przenieść cały proces onboardingu do aplikacji. Dzięki temu klienci bez konieczności wychodzenia z domu mogą zamówić kartę eSIM, wybrać ofertę telekomunikacyjną oraz aktywować swój plan mobilny. Rozwiązanie wdrożone przez TUATARĘ dla Omantela było odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów.

TUATARA i Omantel – współpraca, która przyspiesza cyfrową transformację

Nasz model współpracy został oparty na metodologii agile. W przypadku tego projektu, TUATARA była odpowiedzialna nie tylko za główną ideę, ale także za wdrożenie, utrzymanie i wsparcie rozwiązania. Przekształcenie pierwotnego pomysłu w PoC, przedstawione naszemu partnerowi, zajęło nam tylko dwa tygodnie. Następnie, po trzech miesiącach, rozwiązanie zostało wdrożone.

Ten projekt jest kolejnym krokiem w naszej współpracy z firmą Omantel, która została zbudowana na wspólnym celu. Najprościej mówiąc – zarówno nasz partner, jak i my tworzymy rozwiązania, które przekraczają oczekiwania klientów w przestrzeni cyfrowej.

Spodobało Ci się?