Artful solutions
Twórcze rozwiązania wymagają odpowiedniego wizerunku
5 minPOZOSTAŁO

Twórcze rozwiązania wymagają odpowiedniego wizerunku

TUATARA została założona zaledwie dwa lata temu. Ale w ciągu tych dwóch lat dynamicznie się rozwijaliśmy i zwiększyliśmy liczbę pracowników, zakres kompetencji oraz skalę. Rozwój ten był tak dynamiczny, że prawie nie zauważyliśmy, że wizerunek, który wybraliśmy na początku, nie odpowiada już wyróżniającej się firmie, którą się staliśmy. 

Artful solutions

W ostatni czwartek mieliśmy przyjemność ujawnić naszym klientom z Polski część zmian, które sprawią, że TUATARA stanie się bardziej nowoczesna. Nadszedł najwyższy czas, aby podzielić się tymi usprawnieniami ze wszystkimi. 

Historia 

Nie jest łatwo zmieścić dwa lata doświadczeń w krótkim materiale. Spróbowaliśmy jednak, ponieważ obrazy przemawiają silniej od słów. 

Historia TUATARA powinna zacząć się od dwóch mężczyzn siedzących przy swoich biurkach w typowej korporacyjnej przestrzeni otwartej. Wyglądając przez okno obserwowali przelatujące nad budynkiem Dreamlinery. Leciały tak blisko, że aż można było przyjrzeć się twarzom pasażerów. Samoloty z pewnością znajdowały się na wystarczającej odległości, by też ogłuszyć obserwatorów dźwiękiem silników. 

TUATARA Wizerunek

Mężczyźni przyglądając się samolotom marzyli o tym, by coś zmienić – zmienić branżę IT dzięki skupieniu się nie na samych technologiach, ale na tworzeniu czegoś, co jest zarówno użyteczne, jak i piękne. I tak zaczęli realizować to marzenie, zakładając firmę TUATARA. Ich pasja, wizja oraz kompetencje przyciągnęły kolejnych entuzjastów i tak to już trwa od ponad dwóch lat.  

Rebranding TUATARA 

Misją TUATARY jest tłumaczenie potrzeb biznesowych naszych klientów na twórcze rozwiązania. Rozwiązania, które są pięknie zaprojektowane, ale jednocześnie pozostają praktyczne. 

Wierzymy, że z naszą pomocą każda organizacja może odnaleźć swoją własną drogę w cyfrowym świecie. 

Tworzenie pomysłowych rozwiązań, które są w stanie sprostać potrzebom rynku, wymaga stworzenia wizerunku, który odzwierciedla najlepsze oblicze naszej marki i misję, której się podjęliśmy. 

Te założenia zaowocowały stworzeniem logo i sloganu, którymi chcemy się z Wami podzielić.

Dobry design nie powinien być interpretowany, powinien być rozumiany. 

Po ujawnieniu nowego logo, czujemy potrzebę podzielenia się z Wami informacjami na temat procesu twórczego, który poprowadził nas do określenia tego, jak chcielibyśmy, aby nasza marka oddziaływała na innych. 

Rozumiecie już, dlaczego zdecydowaliśmy się na zmianę wizerunku, teraz skupmy się tylko na rezultacie końcowym. 

Znaczenie marki 

Ta obietnica, którą dajemy naszym klientom, jest odzwierciedlona w naszym logo, przede wszystkim w sygnecie. 

Sześciokąt to wyraz symetrii, analitycznego podejścia i porządku – użytecznej części tego, co robimy. Połączyliśmy go z kroplą atramentu, która symbolizuje sztukę – patrzenie poza IT, przywiązywanie dużej wagi do designu. Oraz na koniec – kareta, parasol znajdujący się nad pozostałymi elementami – symbol wzrastania, wskazujący na to, że pomagamy naszym klientom osiągać więcej. 

TUATARA Rebranding

To nie wszystko. Naszą inspiracją był gad, z którym dzielimy nazwę – tuatara. Jak większość gadów, skóra Tuatary pokryta jest łuskami, które przypominają sześciokąt. Jego oko ma kształt podobny do kropli. 

Jest jeszcze jedno odwołanie w logo, które na razie utrzymamy w tajemnicy. 

Zrozumienie

Niektórzy twierdzą, że dobrego designu nie należy interpretować, należy go rozumieć. Ponieważ staramy się znaleźć najlepsze rozwiązania dla cyfrowych tubylców, poproszenie Google o interpretację naszego symbolu wydaje się całkiem niezłym pomysłem.  

Google Search by Image kojarzy nasze logo z „innovation consultancy” – naszym skromnym zdaniem bardzo obiektywnie i trafnie. 

Na koniec powinniśmy pochwalić agencję kreatywną, która wspierała nas w tym procesie. Ale tak naprawdę nie musimy tego robić, ponieważ cały proces został przeprowadzony wewnętrznie przez ekspertów w TUATARA. 

Wchodzimy w Social 

Po obejrzeniu ostatniego konkursu Facebook Awards, byliśmy pod wrażeniem kreatywności, wielokanałowego podejścia większości zwycięskich kampanii. Jeśli jeszcze ich nie widzieliście, zajrzyjcie – są bardzo inspirujące. 

Kanały cyfrowe przeszły przez długą drogę, ewoluując szybko i niespodziewanie. W TUATARA podążamy za najnowszymi trendami, a nasze projekty UI/UX są świeże oraz artystyczne. 


Właśnie uruchomiliśmy dwa nowe kanały social media, do których śledzenia serdecznie zachęcamy. Profile na Facebooku i Instagramie dadzą Wam wgląd w nieoficjalną stronę tego, co robimy i czego doświadczamy w naszym biurowym życiu.

Jesteśmy tym, czym się dzielimy. Wierzymy, że mamy do przekazania wiele dobrej, autentycznej energii. Przekonajcie się sami. 

Spodobało Ci się?