Epidemia koronawirusa
Co rozpoczęło się pod koniec 2019 roku w Wuhan w Chinach, stało się w tym momencie globalną pandemią. Koronawirus lub COVID-19 rozprzestrzenia się na całym świecie. Konieczne było więc wprowadzenie wszystkich niezbędnych środków bezpieczeństwa. Całkowicie zmienił się nasz styl życia i pracy. Stało się to głównie przez zalecenie, aby pozostać w domu. Kwarantanna to jedno z wielu działań mających na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się wirusa, obok ograniczeń dotyczących podróży, odwoływania lub przesunięcia wydarzeń kulturalnych czy zamknięcia niektórych publicznych obiektów.
Ponieważ większość osób przebywa aktualnie w domach, nic dziwnego, że ich działania skoncentrowały się jeszcze bardziej online. Wszystkie duże firmy musiały wprowadzić niezbędne zmiany, wchodząc w świat online, nawet jeśli nie były na nie w 100% gotowe. Pracodawcy musieli zrobić wszystko, żeby zapewnić swoim pracownikom odpowiednią technologię i komfort pracy.
Integracja Actionbota dla Ministerstwa Zdrowia w Omanie
Ministerstwo Zdrowia w Omanie zawsze stawia zdrowie obywateli Omanu na pierwszym miejscu. Zależy im na zapewnieniu najlepszej obsługi dla obywateli, nawet w tak trudnych czasach. Obecnie większość ludzi przeczesuje Internet w poszukiwaniu niezbędnych informacji na temat koronawirusa, dlatego też Ministerstwo Zdrowia postanowiło dać im taką możliwość bez potrzeby kontaktu z agentem.
Ministerstwo skontaktowało się z TUATARĄ i Omantelem, żebyśmy dostarczyli im szybkie i działające rozwiązanie. Współpraca między naszymi firmami stała się już modelowym rozwiązaniem, które działa bez zarzutów, i tym razem nie było inaczej. Zdecydowaliśmy się na użycie Actionbota, naszego inteligentnego chatbota.
Najważniejsze było to, żeby działać szybko, dlatego wybraliśmy podstawową implementację naszego Actionbota. Główną wartością tego rozwiązania miało być przekazywanie niezbędnych informacji o Koronawirusie w Omanie. Zespół TUATARY, zlokalizowany zarówno w Polsce, jak i w Omanie, rozpoczął prace nad integracją naszego chatbota ze stroną internetową i aplikacją mobilną Ministerstwa Zdrowia.
Stworzenie działającego rozwiązania zajęło nam tylko dwa dni. Nasz chatbot, który wykorzystuje algorytmy AI i NLP został zintegrowany ze stroną internetową oraz aplikacją mobilną Ministerstwa. Chatbot jest w stanie odpowiadać na najczęściej zadawane pytania dotyczące wirusa, pandemii oraz wszystkich środków bezpieczeństwa wymaganych w Omanie. Na ten moment jesteśmy w stanie aktualizować chatbota o ciągle nowe pytania i stale rozwijać jego funkcjonalności.
Jeśli chcesz zobaczyć nasze działające rozwiązanie odwiedź stronę Ministerstwa Zdrowia w Omanie.
Historia naszego sukcesu
Wdrożenie Actionbota dla Ministerstwa Zdrowia okazało się wielkim sukcesem. Nie tylko udało nam się zintegrować rozwiązanie w tak krótkim czasie, ale zrobiliśmy to całkowicie pro bono. W tak trudnych czasach niezbędne jest tworzenie rozwiązań, które będą pomocne, a nie tylko opłacalne. Naszą misją w TUATARZE jest wspieranie firm przy przenoszeniu się do cyfrowej gospodarki. Takie sytuacje, jak ta, dowodzą, że nasza praca jest istotna.
Oczywiście, jesteśmy też zadowoleni z wyników, które udało nam się osiągnąć. W ciągu 48 godzin od uruchomienia naszego chatbota na stronie internetowej Ministerstwa oraz w ich aplikacji mobilnej Tarassud, skorzystało z niego 4 310 obywateli. Liczba ta rośnie każdego dnia. Nasz Actionbot okazał się pomocnym narzędziem dla obywateli Omanu, szukających informacji podczas kryzysu. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc ludziom, szczególnie w takim czasie. Nasz chatbot został rozszerzony o informacje na temat:
- aktualnych statystyk GCC, światowych i tych, dotyczących poszczególnych krajów
- samodzielnego zgłaszania się do kontroli
- sklepów i supermarketów
- kwarantanny i izolacji.
Ludzie używali głównie funkcji związanych z informacjami o koronawirusie, jego objawach, autodiagnostyce oraz zgłaszaniu sugestii i skarg.
Funkcje Actionbota
Actionbot to rozwiązanie opracowane w chmurze, dostępne za pośrednictwem interfejsu API plug-and-play, kompatybilne z dowolną stroną internetową i technologią mobilną. Może być gotowy do wdrożenia w ciągu zaledwie czterech tygodni. Akurat w tym konkretnym przypadku wykorzystaliśmy jego podstawową funkcjonalność, dlatego też udało nam się to zrobić dużo szybciej – działające rozwiązanie zostało wprowadzone w ciągu zaledwie dwóch dni.
Główną zaletą Actionbota jest możliwość interakcji z każdą dowolną witryną. Nasz chatbot łączy kontekst, uniwersalność i funkcjonalność jako najważniejsze cechy całego cyfrowego doświadczenia. Kontekst jest czymś, co sprawia, że Actionbot jest naprawdę wyjątkowy. Nasz chatbot reaguje na działania podejmowane przez klienta i wykonuje operacje, na przykład wypełnia formularz oparty na rozmowie bezpośrednio na oczach klienta.
Pomoc w czasie kryzysu – znaczenie chatbotów w dzisiejszych czasach
Tworzenie użytecznych rozwiązań w tak trudnych czasach jest szczególnie istotne. TUATARA ma już doświadczenie w takich sytuacjach. Podczas cyklonu Mekunu w Omanie wykorzystaliśmy mechaniki TASILA, żeby informować ludzi o aktualnej sytuacji. W czasie koronawirusa również ważne było szybkie działanie. Ponieważ większość naszego życia przeniosła się teraz do online’a, musimy mieć narzędzia, które będą nam dobrze służyć. Dlatego właśnie chatboty i ich znaczenie są tak istotną częścią strategii cyfrowej dla każdej dużej firmy.
Ludzie w momentach kryzysu zwracają się do chatbotów nie tylko po informacje, ale także po pocieszenie. Chatboty i aplikacje mobilne zgłaszają wzrost liczby użytkowników, którzy szukają pomocy. Biorąc pod uwagę obecną sytuację i wymagania związane z dystansem społecznym – ważne jest, aby ludzie mogli uzyskać od online’owych źródeł jakiekolwiek wsparcie.