Actionbot and ChatGPT
Actionbot „oswaja” ChatGPT – najinteligentniejszy chatbot na rynku jeszcze bardziej ludzki
5 minPOZOSTAŁO

Actionbot „oswaja” ChatGPT – najinteligentniejszy chatbot na rynku jeszcze bardziej ludzki

Actionbot to nasz zaawansowany chatbot AI, wspierający komunikacje w różnych kanałach i doradzający klientom naszych partnerów w codziennych kontaktach. To także narzędzie automatyzujące procesy w kanałach komunikacji klienta. Może usprawnić podróż klienta, od pierwszej wizyty, przez zakup, do samodzielnej obsługi czy nawet skargi. Wdrożenie technologii ChatGPT pozwala Actionbotowi porozumiewać się w jeszcze bardziej naturalny sposób, nie tracąc nic ze swoich dotychczasowych możliwości.

Actionbot and ChatGPT

Actionbot spotyka ChatGPT – bliżej klienta we wszystkich kanałach

Jednymi z największych zalet Actionbota jest jego elastyczność, zdolność do radzenia sobie z wewnętrznymi źródłami danych, zrozumienie różnych języków i – być może przede wszystkim – możliwość prowadzenia klienta w danym kanale komunikacji. Actionbot może proponować odwiedzenie stron internetowych, prezentować użytkownikowi filmy instruktażowe, sprawiając, że to chatbot prowadzi rozmowę, usprawniając podróż klienta, od pierwszej wizyty, przez zakup, do samodzielnej obsługi czy skargi. Dzięki zebranym informacjom, nasz chatbot AI może automatycznie wypełnić formularz, pomóc w dokonaniu płatności lub zakupie produktu dla klienta za pomocą kilku kliknięć. Ponadto, może też zaproponować dodatkowe usługi lub przekierować klienta do rzeczywistego konsultanta w najtrudniejszych sprawach.

W jakich kanałach Actionbot może wspomagać Twój biznes?Strona internetowa firmySklep internetowyWhatsAppFacebook MessengerInne aplikacjeCall CenterNarzędzia Google (Home, Analitycs, Assistant)i wielu innych…

Wraz z błyskawicznym rozwojem technologii GPT (Generative Pre-trained Transformer) stało się jasne, że jej zastosowanie może rozwinąć konwersacyjne możliwości Actionbota, czyniąc go jeszcze lepszym doradcą klienta. Połączyliśmy więc zdolności Actionbota do wykorzystywania zebranych danych (np. z CRM lub danych transakcyjnych) i wiedzy o produktach firmy, obserwacji zachowań klientów, rekomendacji dostosowanych do potrzeb i umiejętności prowadzenia niemal naturalnej rozmowy w ChatGPT. Najinteligentniejszy chatbot AI na rynku stał się jeszcze bardziej ludzki.

Wprowadzenie technologii ChatGPT do Actionbota to naturalny krok rozwoju naszego cyfrowego asystenta. Dziś łączymy automatyzację odpowiedzi z rozumieniem i generowaniem tekstu, rozszerzając możliwości konwersacyjne, zbliżając doświadczenia klientów do kontaktów z prawdziwymi ludźmi, nie tracąc tego, co najważniejsze w Actionbocie – pełnej realizacji procesów biznesowych za pomocą mechanizmów konwersacyjnych.

Najważniejszy jest kontekst

W pierwszym kwartale 2023, wraz ze studiem konsultingowym STYLESPOT uruchomiliśmy Actionbota na stronach marki mody premium LANCERTO. Chatbot, nazwany „ARI”, prowadzi z klientami naturalną rozmowę, w odpowiednim momencie ARI wskazuje konkretne ubranie lub udziela informacji na temat procesu zakupowego. W efekcie zakupy internetowe stały się dla klientów LANCERTO nie tylko łatwiejsze, ale i przyjemniejsze. Jak mówią przedstawiciele LANCERTO, wdrożenie chatbota może zwiększyć współczynnik konwersji nawet o ok. 70 proc. Chcieliśmy jednak, by Actionbot nie tylko pomagał w budowaniu biznesu, lecz stał się dla Klientów odpowiednikiem prawdziwego stylisty, doradcy, który pomoże także w innych sprawach, niekoniecznie dotyczących samego procesu zakupowego. Zaledwie kilka miesięcy po wdrożeniu ARI zyska nowe możliwości – umiejętność prowadzenia naturalnej rozmowy.

"Wiedzę” Actionbota możemy ograniczyć m.in do:Produktów i usług firmyFirmowego blogaKonkretnej dziedziny, np. moda, motoryzacja, ubezpieczeniaFirmowej bazy danychIntranetyDanych o pytaniach, zadawanych Actionbotowi przez klientów

Jednym z największych problemów przy bezpośrednim wykorzystywaniu ChatGPT w obsłudze klienta jest skłonność narzędzia do tzw. halucynacji. W wypadku nieumiejętności wygenerowania poprawnej odpowiedzi, ChatGPT konfabuluje lub podaje odpowiedzi, które są po prostu nieprawdziwe. Co więcej, proste wdrożenie go do kanałów komunikacji doprowadzić może do tego, że ChatGPT udzieli odpowiedzi niejasnych lub – co gorsza – nieprawdziwych albo skieruje klienta do losowych produktów konkurencji. Aby tego uniknąć, Actionbot wykorzystujący model językowy GPT, nauczony jest przede wszystkim wiedzy dziedzinowej, charakterystycznej dla konkretnej firmy lub branży.

W przypadku LANCERTO, oznacza to przede wszystkim wiedzę dotyczącą mody i stylu. Actiobot uzyskał dostęp do bloga firmowego oraz dodatkowych informacji na tematy takie jak: pielęgnacja odzieży czy związane ze stylem tematy typowo poradnicze. W efekcie ograniczona została skłonność ChatGPT do halucynacji, a jednocześnie model językowy zasilony został obszerną bazą wiedzy. Dzięki połączeniu konwersacyjnego mechanizmu sztucznej inteligencji z najnowocześniejszym chatbotem AI na rynku – Actionbotem, klienci będą mogli odbyć naturalną rozmowę na wszelkie tematy związane z modą, a w odpowiednim momencie otrzymają wskazówki dotyczące konkretnego ubrania, stylizacji czy pielęgnacji odzieży. Actionbot wykorzysta lata doświadczeń LANCERTO i dokładną selekcję treści pod kątem przydatności dla odbiorcy, w tym wypadku – klienta mody premium.

Rewolucja interakcji klientów z firmami

Actionbot rewolucjonizuje interakcje klientów z firmami, nie tylko poprzez usprawnienie procesów, ale przede wszystkim oferowanie unikalnego doświadczenia. Jego skuteczne relacje z użytkownikami nie są jednak wyłącznie wynikiem zastosowanej technologii. Istotne jest zrozumienie kontekstu, w którym chatbot będzie działać – oraz odpowiednie przygotowanie narzędzia, także przez dostęp do odpowiednich źródeł danych i informacji. Actionbot, wyposażony w możliwości modelu GPT-4 znajdzie zastosowanie niemal w każdej branży. Przykładowo, w sektorze zdrowia może udzielać pacjentom informacji na temat konkretnych, przepisanych przez lekarza leków lub automatycznie umawiać kolejne wizyty. W branży turystycznej, oprócz przeprowadzenia procesu rezerwacji wycieczki, pomoże znaleźć miejsca ważne odwiedzenia lub podpowie, jak zachowywać się podczas wizyty w egzotycznym miejscu.

Kluczem do sukcesu będzie połączenie technologiczne i ludzkie, z jednej strony wykorzystujące możliwości AI do usprawnienia procesów, a z drugiej – zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów, aby dostarczyć im naprawdę wartościowe doświadczenia. Odpowiednio przygotowany, staje się prawdziwym partnerem, budując zachwycające doświadczenia w każdym kanale kontaktu Klienta z firmą.

Chcesz dowiedzieć się więcej o najciekawszych wdrożeniach Actionbota?

Spodobało Ci się?