IBM Think Warsaw
Czas na real-time. Pomagamy firmom stworzyć silnik zwiększający przychody
4 minPOZOSTAŁO

Czas na real-time. Pomagamy firmom stworzyć silnik zwiększający przychody

Uczestnicy konferencji IBM Think Warsaw 2018 mieli szansę wysłuchać kilku inspirujących wystąpień. Znalazła się między nimi również prezentacja naszego Chief Innovation Officer, Krzysztofa Goworka. Konferencja „Technologia w służbie ludzkości” okazała się doskonałą okolicznością dla przedstawienia wdrażanego przez firmę TUATARA unikalnego modelu monetyzacji danych.

IBM Think Warsaw

Think Warsaw, to spotkanie dla wszystkich, którzy szukają inspiracji, wiedzy i innowacji. Dla tych, którzy chcą porozmawiać z wizjonerami i ekspertami na rynku IT. Dla tych, którzy chcą dowiedzieć się, co nowego słychać w świecie technologii, jak również znaleźć partnerów do współpracy w obszarze: SI, Blockchain, Quantum Computing, Chmury, Danych, Bezpieczeństwa Infrastruktury.

Piątka IBM na 5 lat

Gwoździem programu konferencji była niewątpliwie lista 5 innowacji opracowanych przez IBM. Wyznacza ona kierunki rozwoju nauki, które w ciągu najbliższych pięciu lat znacząco wpłyną na życie ludzi i na otaczający nas świat.

  1. Sztuczna inteligencja jako technologia, która będzie wspierać ludzką pracę, a nie próbować ją zastąpić. Zgodnie z tym założeniem IBM zamiast nazwy “sztuczna inteligencja” (Artificial Intelligence) używa nazwy “rozszerzona inteligencja” (Augmented Intelligence).
  2. Wyjątkowe możliwości, jakie dają komputery kwantowe, do tej pory zarezerwowane dla dużych instytucji, wkrótce zostaną rozpowszechnione i będą ogólnie dostępne.
  3. Mikro-roboty, wykorzystujące SI pomogą chronić morza i oceany, monitorując poziom ich zanieczyszczenia i samodzielnie podejmując decyzje w sytuacjach kryzysowych.
  4. Kryptograficzne kotwice, które osadzone na dowolnym produkcie w stałym stanie skupienia (w przyszłości również w postaci płynnej), a następnie połączone z blockchainem, staną się odpowiednikiem odcisku palca.
  5. Wszystkie dane zostaną zaszyfrowane w skomplikowanych strukturach algebraicznych zwanych kratami (lattices), które skutecznie zatrzymają ataki hakerów.

TUATARA na THINKu

IBM podzielił się swoimi niezwykle inspirującymi pomysłami. Jednak przemówienia poszczególnych prelegentów były nie mniej interesujące. Nasz Chief Innovation Officer, Krzysztof Goworek, mówił o WZBOGACANIU TRADYCYJNYCH ŁAŃCUCHÓW WARTOŚCI O NOWE MODELE MONETYZACJI OPARTE NA MARKETINGU CZASU RZECZYWISTEGO.

W swoim przemówieniu zwrócił uwagę na trzy siły działające na firmy, które wymuszają wzbogacanie istniejących, tradycyjnych łańcuchów wartości:

  • pojawiające się nowe modele biznesowe
  • zwiększona ochrona danych osobowych
  • niska wiarygodność marketingu cyfrowego
Krzysztof Goworek na IBM Think

Pierwszy czynnik, wpływający znacząco na tradycyjny biznes, ma źródło w coraz bardziej wysublimowanych oczekiwaniach klientów końcowych. Na całym świecie 52% osób w wieku 18-34 lata twierdzi, że w ramach bankowości, korzystałoby z usług Facebooka lub innego giganta technologicznego. W Wielkiej Brytanii zamyka się 60 oddziałów bankowych miesięcznie. Nowe modele biznesowe mogą stanowić rzeczywiste zagrożenie, zwłaszcza dla firm, które generują przychody w oparciu o tradycyjne strumienie.

Zwiększona ochrona danych osobowych jest natomiast konsekwencją wprowadzenia regulacji RODO/GDPR. Wraz z publikacją nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, zwiększyła się także świadomość konsumentów w tej dziedzinie. Znają oni swoje prawa i decydują się z nich korzystać. Tak było na przykład w przypadku Google, które otrzymało aż 2,5 miliona żądań o zapomnienie od 2014 roku.

Trzecie wyzwanie biznesowe polega na poprawie efektywności reklamy cyfrowej, szczególnie w kontekście ogromnej ilości wydanych na nią pieniędzy. Szacuje się, że w 2018 r. wydatki na reklamę cyfrową wyniosą 273,5 mld USD. Z tego reklamodawcy wydają dziennie 91,6 miliona dolarów na sztuczny ruch w ramach technologii programmatic, co stanowi 15% wydatków w tym kanale.

Przekuć trudności w siłę

Rozwiązanie stworzone przez TUATARA wyzwania te przekuwa w bardzo konkretne wartości biznesowe. Wykorzystuje API Economy, stwarzając potencjał do budowy nowego modelu biznesowego, zapewnia bezpieczeństwo danych i zgodność z normami RODO/GDPR. Gwarantuje także hiperprecyzyjne określanie grupy docelowej.

TASIL został zaprojektowany i pomyślnie wdrożony jako platforma marketingowa oparta na czasie rzeczywistym, umożliwiająca firmom zarabianie na swoich danych dzięki bezpiecznemu dzieleniu się nimi z firmami zewnętrznymi. Szacujemy, że firma z dziesięciomilionową bazą zgód marketingowych („opt-in”) może w ciągu 5 lat zarobić nawet 167 milionów USD dodatkowych przychodów.

Krzysztof Goworek przedstawił dwa przykłady użycia platformy TASIL. Komercyjny, jak również przykład bardzo nietypowego zastosowania TASILa, podczas cyklonu, który uderzył w maju tego roku w Półwysep Arabski.

Tutaj możesz zobaczyć prezentowany materiał.

Więcej o TASILu przeczytasz tu. Pierwsze wdrożenie TASILa, w Omanie, możesz zobaczyć tu.

Spodobało Ci się?