W przeciwieństwie do banków, branża leasingowa nie jest kojarzona z efektownymi wdrożeniami i cyfryzacją. Proces pozyskania finansowania leasingu online wciąż znacząco różni się od tego znanego już przez klientów w przypadku np. zakupów na raty. Uczestnicy tegorocznej konferencji „e-Leasing Day 4.0” zastanawiali się, w jaki sposób można zautomatyzować wewnętrzne procesy oraz jak usprawnić ścieżkę zakupową, tak, aby była jak najbardziej przyjemna, płynna i bezpieczna. Tematem wiodącym było też pytanie, w jaki sposób firmy leasingowe mogą wykorzystać doświadczenia banków i nowe rozwiązania (jak np. Open Banking czy PSD2) w pozyskiwaniu, weryfikacji oraz obsłudze klientów w przestrzeni cyfrowej. TUATARA była partnerem strategicznym czwartej edycji wydarzenia.
E-Leasing Day 4.0 – nowe technologie, cyfryzacja i leasing
Konferencja e-Leasing Day 4.0 to jedno z najważniejszych, corocznych spotkań branży leasingowej, organizowanych przez Związek Polskiego Leasingu. Uczestniczy dyskutują o nowych pomysłach, które wpłyną na branżę w najbliższych latach. Tegoroczne spotkanie otworzył panel dyskusyjny, w trakcie którego głos zabrał Krzysztof Goworek, współzałożyciel i członek zarządu grupy TUATARA.
W trakcie debaty Krzysztof podkreślił znaczenie technologii w usługach leasingowych i to, że dużą część drogi klienta – od wyboru sklepu i towaru, przez wybór usług dodatkowych (jak np. ubezpieczenie) po znalezienie finansowania oraz odbiór towaru – można ułatwić dzięki technologiom kognitywnym i zastosowaniu sztucznej inteligencji. Zarówno banki, jak i firmy leasingowe powinny skorzystać z doświadczeń firm e-commerce i dążyć do tego, by cały proces był dla klienta maksymalnie przejrzysty i prosty, najlepiej całkowicie w ramach jednej przestrzeni cyfrowej – np. strony sklepu internetowego czy autosalonu.
Embedded Finance w e-leasingu
Podczas naszej pierwszej prezentacji Marcin Majka (Produkt Owner of Fintin w TUATARA) wraz z Pauliną Giemzą (Conversational UX Designer w TUATARA) rozwinęli temat zeszłorocznej konferencji, pokazując gościom konferencji, w jaki sposób rozwiązania Embedded Finance mogą zostać wykorzystane przez branżę, budując wartość dla wszystkich stron procesu leasingowej – także sklepu internetowego i klienta.
Naszą prezentację zakończyliśmy krótką rozmową z Szymonem Piłatem, zajmującym się rozwojem produktu Lease Now w ING Bank Śląski Innovation Lab, porównując doświadczenia we wdrażaniu rozwiązań Embedded Finance z perspektywy firmy leasingowej oraz technologicznej.
Inteligentna automatyzacja na przykładzie rozwiązania Cognitive Hand
Udział grupy TUATARA podczas e-Leasing Day 4.0 zwieńczyła prezentacja Tomka Rzeźniczaka, szefa 4Semantics, który podczas swojego wystąpienia pokazał Kognitywnego Pomocnika. Wykorzystuje on mechanizmy NLP (Natural Language Processing) do analizy i zrozumienia dokumentów z różnych źródeł, a pozyskane informacje wykorzystuje do automatycznego wypełniania formularzy, pomocy pracownikom firmy w podejmowaniu decyzji czy nawet redagowaniu tekstu odpowiedzi do klienta. Co więcej, Pomocnik „obserwuje” w jaki sposób użytkownicy wykorzystują aplikacje biznesowe i uczy się, wciąż ulepszając swoje działanie.
TUATARA ułatwia transformację cyfrową branży leasingowej
Podczas konferencji mieliśmy okazję po raz kolejny porozmawiać z praktykami leasingu i pokazać, że nasze doświadczenie i wiedza pozwalają tworzyć rozwiązania, które wyprzedzają oczekiwania wszystkich stron procesu leasingowego. Zachęcamy do obejrzenia nagrań z naszych wystąpień oraz odwiedzenia stron omawianych produktów: