W dzisiejszym cyfrowym świecie rosnących oczekiwań klientów, kluczem do sukcesu niemal każdej firmy jest nowoczesna, efektywna i inteligentna obsługa klientów. Oczekują oni całodobowego wsparcia, błyskawicznych odpowiedzi oraz – coraz częściej – pomocy w nawigacji po stale zwiększających się zasobach banku, sklepu internetowego czy firmy ubezpieczeniowej.
Actionbot, produkt firmy TUATARA, to odpowiedź na potrzeby działów customer service oraz nieoceniona pomoc w odciążeniu ich pracowników w załatwianiu często pojawiających się problemów czy pytań. Korzystając z najnowszych technologii, w tym AI i algorytmów NLP, Actionbot rewolucjonizuje interakcje z klientami, oferując szybkie, intuicyjne, zaawansowane i – co ważniejsze – trafne – odpowiedzi. Jego łatwa integracja z różnymi aplikacjami oraz krótki czas wdrożenia czynią go nie tylko innowacyjnym, ale i wyjątkowo praktycznym rozwiązaniem dla firm z różnych branż.
W świecie, gdzie technologia rozwija się w zawrotnym tempie, naszym priorytetem jest dostarczanie rozwiązań, które faktycznie wpłyną na poprawę interakcji z klientami. Actionbot jest tego doskonałym przykładem. Jego zdolność do słuchania, obserwowania i odpowiedniego reagowania czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych narzędzi w naszej ofercie. Potwierdzają to nie tylko opinie naszych partnerów, którzy zdecydowali się na wdrożenie Actionbota, ale także efekty – skuteczność na poziomie często 95% i wysokie wskaźniki zadowolenia klientów. Krzysztof Goworek
CEO, TUATARA
Actionbot to nie jest zwykły chatbot. Jego umiejętności znacznie wykraczają poza udzielanie prostych odpowiedzi. Actionbot może wspierać klienta podczas całej ścieżki zakupowej, nawigować po stronie internetowej a nawet wypełnić za niego formularz reklamacji. Magia naszego chatbota polega na tym, że choć nie udaje człowieka, potrafi zapewnić klientowi doświadczenia, maksymalnie zbliżone do interakcji z żywym konsultantem. Co więcej, jego umiejętności mogą zostać zintegrowane z technologią GPT tak, by konwersacja była jeszcze bardziej naturalna, przy jednoczesnym ograniczeniu „wiedzy” cyfrowego asystenta do precyzyjnie wskazanych zasobów wiedzy.
Actionbot pomaga firmom z wielu branż – od e-commerce, przez bankowość i ubezpieczenia, po edukację. Zobacz przykłady klientów, którzy zaufali magii Actionbota.
LANCERTO – chatbot dla platformy e-commerce z branży fashion
Znany producent odzieży męskiej premium, LANCERTO, wdrożył w swoim modowym serwisie e-commerce opartego o Actionbota wirtualnego asystenta, który pełni rolę nie tylko doradcy, ale również cyfrowego stylisty. Opracowany przez firmę TUATARA we współpracy ze STYLESPOT.pl, chatbot ARI został zaprojektowany by poprawić komfort klientów podczas zakupów online, dostarczania im spersonalizowanych rekomendacji, porad dotyczących mody, pomocy w doborze rozmiaru, obsługi zamówień oraz wsparcia technicznego.
Do największych wyzwań należały dostosowanie wiedzy chatbota do trendów w modzie męskiej i zintegrowanie go z rozbudowanymi, wewnętrznymi systemami. W przyszłości ARI może zostać wzbogacony o funkcje ChatGPT, oraz zasilony obszerną wiedzą z firmowego bloga, zawierającego nie tylko informacje o modzie, ale też porady, ciekawostki oraz informacje na tematy, związane z odzieżą.
Współpraca z Lancerto to dla nas nie tylko biznesowy sukces, ale również potwierdzenie, że technologia i moda mogą iść w parze, tworząc unikatowe doświadczenia dla klientów. Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości, dzięki integracji z chatGPT nasz Actionbot nie tylko odpowie na pytania, ale również doradzi i zainspiruje klientów, podobnie jak najlepszy sprzedawca w butiku. To rewolucja w podejściu do obsługi klienta, pokazująca, że technologia może służyć jako narzędzie wzmocnienia relacji z klientem, a nie tylko jako sposób na automatyzację procesów. Patryk Kozłowski
Actionbot Product Manager
Niemal natychmiast po wdrożeniu, ARI znacząco poprawił poziom obsługi, wydajności oraz satysfakcji wśród klientów LANCERTO.
Przeczytaj więcej o tym wdrożeniu na stronie Actionbota: Actionbot dla LANCERTO – case study: chatbot dla platformy e-commerce z branży fashion
Generali Polska – chatbot dla sektora ubezpieczeniowego
Leon to wirtualny asystent, oparty na Actionbocie, który został wdrożony na stronie internetowej Generali Polska zaledwie w ciągu kilku tygodni. Generali Polska nawiązało współpracę z firmą TUATARA, by zautomatyzować usługi i usprawnić komunikację z klientami oraz dzięki Actionbotowi usprawnić procesy operacyjne. Główne wyzwania obejmowały automatyzację FAQ, rozpatrywanie reklamacji i wybór polis, zmniejszenie liczby połączeń przychodzących z call center i usprawnienie przepływu komunikacji z klientami.
Wyniki po miesiącu od wdrożenia były naprawdę imponujące. Dzięki chatbotowi zarejestrowano 2,5 razy więcej interakcji niż w przypadku dotychczasowych rozmów z konsultantami. Automatyzacja najczęstszych pytań zredukowała liczbę przychodzących połączeń z agentami, a dział obsługi klienta był w stanie skrócić czas pracy, poświęcony dotychczas na odpowiadanie na powtarzające się pytania, o godzinę dziennie. W efekcie, udało się „oszczędzić” 120 roboczogodzin miesięcznie, dzięki czemu konsultanci mogą skupić się na bardziej skomplikowanych sprawach, które wymagają ingerencji człowieka.
Obecnie chatbot jest stale rozwijany i integrowany z systemami wewnętrznymi w celu wzbogacenia jego wiedzy i uczynienia z niego centralnego punktu wsparcia, dostępnego w trybie całodobowym, w trybie 24/7.
Przeczytaj więcej o tym wdrożeniu na stronie Actionbota: Actionbot dla Generali Polska – case study: chatbot dla sektora ubezpieczeniowego
Omantel – chatbot dla sektora telekomunikacyjnego
Omantel, jeden z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Omanie nawiązał współpracę z firmą TUATARA, aby wykorzystać Actionbota do automatyzacji komunikacji z klientami. Obecnie, z chatbota korzysta ponad 100 000 użytkowników miesięcznie i służy on nie tylko do usprawnienia działań Obsługi Klienta, ale także do automatyzacji wielu wewnętrznych procesów, jak np. onboarding nowych pracowników czy program wewnętrznych rekomendacji. Przy skali działalności firmy telekomunikacyjnej i tysiącach zatrudnionych pracowników, takie podejście oznacza ogromne oszczędności.
Główne celem wdrożenia były automatyzacja interakcji, zmniejszenie obciążenia call center oraz poprawa jakości komunikacji. Rozwiązanie obejmowało wdrożenie Actionbota na WhatsApp i w aplikacji mobilnej w zakresie najczęściej zadawanych pytań, obsługi klientów oraz transakcji. Uwzględniono też wewnętrzne zapytania czy automatyzację e-sklepu. Wyniki pokazały lepszą automatyzację konwersacji, integrację z wieloma kanałami, a także pozytywne doświadczenia klientów. Warto dodać, że tylko około 2-3% z nich decyduje się po skorzystaniu z usług chatbota na kontakt z infolinią.
Wyjątkowe funkcjonalności Actionbota to między innymi wszechstronność cyfrową, rozpoznawanie kontekstu oraz automatyzację procesów. Można go dostosować do własnych rozwiązań, zintegrować z różnymi kanałami, a także zapewnić skuteczną analitykę do oceny i poprawy wydajności w firmie.
Przeczytaj więcej o tym wdrożeniu na stronie Actionbota: Actionbot dla Omantel – case study: chatbot dla sektora telekomunikacyjnego
Bank Spółdzielczy Brodnica – chatbot dla bankowości
Bank Spółdzielczy Brodnica (BS Brodnica), wraz z rozwojem swojej oferty i liczby klientów, stanął przed wyzwaniem poprawy obsługi klienta i zwiększenia efektywności operacyjnej. W odpowiedzi na te potrzeby bank wprowadził wirtualnego asystenta opartego na naszym rozwiązaniu Actionbot.
BS Brodnica wyróżnia się spośród innych banków spółdzielczych dzięki swojemu innowacyjnemu podejściu do bankowości online. Bank oferuje swoim klientom możliwość zarządzania swoimi rachunkami bankowymi, dokonywania płatności, zarządzania kartami i korzystania z innych usług bankowych online. Głównymi wyzwaniami było zredukowanie czasów oczekiwania klientów, zwiększenie dostępności usługi 24/7, optymalizacja wykorzystania czasu doradców, poprawa satysfakcji klientów i zwiększenie sprzedaży.
BS Brodnica skorzystał z możliwości Actionbota i wprowadził Wirtualnego Asystenta Piotra na swojej stronie internetowej, umożliwiając klientom wygodne korzystanie z niego na różnych platformach. Asystent jest także w pełni zintegrowany z bazą wiedzy banku, co pozwala udzielać klientom dokładnych i aktualnych informacji.
Klienci nie muszą już marnować czasu w kolejce w oddziałach banku ani czekać na telefon od konsultanta. Dzięki działaniu asystenta 24 godziny na dobę klienci zyskali dostęp do informacji o usługach banku o dowolnej porze dnia i nocy. Automatyzacja procesów za pomocą Piotra pozwoliła bankowi zoptymalizować wykorzystanie czasu i zasobów ludzkich.
Tutore – chatbot dla edukacyjnej platformy online
Tutore to platforma edukacyjna, która umożliwia kontakt pomiędzy nauczycielami i uczniami. Aby usprawnić kontakty i zapewnić użytkownikom łatwiejszy dostęp do wiedzy, Tutore wdrożyło Actionbota znanego jako Tutorek, wirtualnego asystenta w edukacji.
Tutorek wspiera uczniów i rodziców, udzielając informacji oraz odpowiedzi na pytania związane z rejestracją na kursy, cenami, umowami, płatnościami, reklamacjami i kwestiami technicznymi. Wirtualny asystent został zaprojektowany tak, aby pasował do wizerunku platformy oraz angażował młodych uczniów. Tutorek oferuje bogate możliwości w zakresie kursów języka angielskiego, w tym powtórki pytań, pomoc w rozwiązywaniu quizów, naukę słownictwa, wykonywanie ćwiczeń i dostęp do materiałów szkoleniowych.
Po dziewięciu miesiącach od wdrożenia, Tutorek przeprowadził ponad 90 000 konwersacji i osiągnął 95-procentowy wskaźnik skuteczności w dopasowywaniu pytań do odpowiedzi z bazy danych. Dzięki temu zmniejszyła się liczba powtarzających się zapytań i poprawił się wskaźnik interakcji. Tutore planuje dalszy rozwój i rozbudowę Tutorka, aby zapewnić jeszcze bardziej angażujące i spersonalizowane doświadczenie dla swoich studentów.
Przeczytaj więcej o tym wdrożeniu na stronie Actionbota: Actionbot dla Tutore – Case Study: chatbot dla edukacyjnej platformy online
Uniwersytet Śląski – Actionbot dla sektora oświaty
Władze Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach potrzebowały rozwiązania, które zapewni studentom, kandydatom i pracownikom przyjazne dla użytkownika rozwiązanie do korzystania z obszernych zasobów internetowych uczelni. W tym celu wdrożyliśmy na stronach internetowych uniwersytetu Actionbota, wirtualnego asystenta, dostosowanego do wyzwań stawianych przez placówkę oświaty. Głównym celem było stworzenie kompleksowego centrum kontaktu z użytkownikami, upraszczającego dostęp do informacji i wspierającego procesy, takie jak rekrutacja, składanie wniosków czy obsługa aplikacji.
Współpraca z zespołem Actionbot obejmowała uruchomienie asystenta działającego w chmurze na wszystkich stronach internetowych uniwersytetu, dostosowanie jego projektu do brandingu uczelni oraz zapewnienie zgodności ze standardami prywatności. Wirtualny asystent został zaprojektowany tak, by angażować użytkownika prostymi komunikatami, intuicyjną nawigacją i menu sugerującym tematy rozmów.
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy od wdrożenia, wirtualny asystent przeprowadził ponad 3780 rozmów, przy czym większość zapytań pochodziła od kandydatów, studentów i pracowników uniwersytetu. Asystent z powodzeniem odpowiedział na około 94% zadanych pytań. Reagował proaktywnie na zachowania użytkowników i efektywnie udzielał informacji oraz pomocy w komunikacji. Nasze wdrożenie chatbota dla sektora oświaty zostało zrealizowane w ramach projektu „Level up↑ – zwiększenie efektywności komunikacyjnej Uniwersytetu Śląskiego i kształtowanie otwartości w społeczeństwie”
Przeczytaj więcej o tym wdrożeniu na stronie Actionbota: Actionbot dla Uniwersytetu Śląskiego – case study: chatbot dla sektora oświaty
Chatbot dla firmy oferującej system parkingów dla samochodów elektrycznych
Jeden z wiodących dostawców rozwiązań parkingowych w regionie GCC zautomatyzował obsługę klienta poprzez wdrożenie naszego wirtualnego asystenta. Klienci uzyskali całodobowy dostęp do informacji o taryfach, godzinach otwarcia i zniżkach dla wciąż rosnącej liczby parkingów i stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
Wdrażając Actionbota na swojej stronie internetowej oraz WhatsApp, firma usprawniła obsługę klienta, wspierając klientów B2C i automatyzując odpowiedzi na najczęstsze pytania. Chatbot pomagał klientom w znalezieniu parkingu, rozwiązywaniu problemów, dostępie do sieci ładowarek EV i zakupie ładowarek domowych. Wygenerował również leady sprzedażowe i usprawnił komunikację.
Przeczytaj więcej o tym wdrożeniu na stronie Actionbota: Chatbot dla firmy oferującej system parkingów dla samochodów elektrycznych – case study
Ministerstwo Zdrowia Omanu – chatbot dla sektora publicznego
Ministerstwo Zdrowia w Omanie nawiązało współpracę z TUATARA i Omantelem, jednym z największych telekomów w kraju, w celu jak najszybszego wdrożenia Actionbota podczas pandemii COVID-19. Głównym wyzwaniem było dostarczenie obywatelom dokładnych informacji i statystyk na temat wirusa, a także podstawowych środków bezpieczeństwa.
W ciągu zaledwie dwóch dni stworzono sprawnego chatbota, zintegrowanego ze stroną internetową i aplikacją mobilną ministerstwa. Chatbot z powodzeniem odpowiadał na najczęściej zadawane pytania, dostarczał w czasie rzeczywistym aktualizacje dotyczące przypadków COVID-19 i oferował informacje zarówno w języku angielskim, jak i arabskim.
W ciągu 48 godzin od wdrożenia z rozwiązania skorzystało 4310 obywateli Omanu, a jego popularność ciągle rosła. Rozwiązanie pro bono okazało się pomocnym narzędziem podczas epidemii, które pokazało swoje możliwości w zakresie wspierania sektora publicznego i zapewniania pomocy obywatelom w trudnych czasach.
Przeczytaj więcej o tym wdrożeniu na stronie Actionbota: Actionbot dla Ministerstwa Zdrowia w Omanie – case study: chatbot dla sektora publicznego
Actionbot – Podsumowanie
Actionbot usprawnia komunikację z klientami w dowolnej branży a dodatkowo, nieustannie się rozwija. Może zostać łatwo zintegrowany z wewnętrznymi systemami firmy, wdrożony w chmurze, hybrydowo lub w trybie on-premise. Jego kontekstowe rozumienie pozwala na swobodne rozmowy z klientami i najwyższą jakość obsługi. W najbliższej przyszłości możliwe będzie także wykorzystanie technologii GPT tak, by interakcje były jeszcze bardziej naturalne.
Pierwsze, testowe wdrożenia Actionbota, korzystającego z możliwości ChatGPT pokazują, że możemy znacząco podnieść jakość i efektywność dialogów, zachowując to, co w Actionbocie najważniejsze – możliwość precyzyjnego prowadzenia klienta w różnych kanałach cyfrowych i zapewniania mu zachwycających doświadczeń podczas każdej interakcji z marką.