ibm think summit 2019
Transformacja cyfrowa z wykorzystaniem innowacji – IBM Think Summit Warszawa
4 minPOZOSTAŁO

Transformacja cyfrowa z wykorzystaniem innowacji – IBM Think Summit Warszawa

W TUATARZE mamy jedną misję – chcemy pomagać innym firmom rozkwitnąć w cyfrowej gospodarce. I żeby nie było to tylko pustym sloganem, robimy to poprzez dostarczanie użytecznych rozwiązań i wspólne przekraczanie oczekiwań klientów. Trzymamy się ustalonego planu, dzięki realizowanym projektom, pomysłom i strategiom. Czasami udaje nam się też znaleźć czas na podzielenie się częścią z nich.

ibm think summit 2019

Think Summit – inspiruje ludzi do myślenia

17 września warszawskie Muzeum Wódki zmieniło się na w polskie San Francisco. Wszystko to za sprawą największej konferencji IBM w Polsce. Na Think Summit zostali zaproszeni przedstawiciele różnych branż, od technologii, przez sztukę, design, naukę, a nawet gastronomię. Została dla nich stworzona przestrzeń, w której mogli wymienić się swoimi innowacyjnymi pomysłami. Uczestnicy mogli posłuchać prezentacji na temat zmian środowiskowych, etyki, czy utrzymaniu konkurencyjności we współczesnym świecie. Większość prezentacji dotyczyła przede wszystkim technologii i tego, jak nadążyć za ciągle rozwijającym się światem.

Digi Car jako przykład innowacji i digitalizacji

Transformacja cyfrowa była jednym z głównych tematów naszej prezentacji o projekcie, który przeprowadziliśmy wraz z jednym z naszych klientów. Marta Kozłowska, Product Owner z Santander Consumer Banku oraz Michał Żuchowski, nasz Lider Transformacji Cyfrowej, udowodnili jak duże znaczenie w transformacyjnych projektach ma dobra współpraca w duchu metodyki agile. Głównym celem projektu Digi Car była optymalizacja i automatyzacja wszystkich etapów procesu sprzedaży leasingu. System miał też za zadanie szybko proponować nowe oferty klientom, a także zwiększyć dochody ze sprzedaży. Pierwsza faza projektu zakończyła się sukcesem skracając cały proces leasingowy do 2 minut.

Oczywiście, nie spoczęliśmy na laurach! Poza przedstawieniem przebiegu prac nad kolejnymi fazami projektu Digi Car, zaprezentowaliśmy naszą wizję komunikacji z klientem. Wprowadziliśmy do procesu leasingowego inteligentnego bota, którego nazwaliśmy “Actionbotem”.

Dzięki algorytmom AI i NLP nasz “actionbot” oferuje swoją pomoc klientom. Jak? Reaguje na akcje użytkowników wewnątrz portalu i automatycznie, bazując na rozmowie z klientem, uzupełnia formularz, niezbędny do zakończenia procesu. Bot może też odpowiadać na akcje użytkownika i dodatkowo proponować mu inne usługi, albo po prostu przekazywać informację o innych produktach, które mogą nie być tak łatwo zrozumiałe.

Najważniejszą zaletą “Actionbota” jest to, ze jest on gotowym do implementacji rozwiązaniem, które może zintegrować się z dowolną aplikacją lub stroną internetową po stronie klienta. Dzięki niemu te wszystkie skomplikowane produkty stają się łatwiejsze do zrozumienia. Pozwala też łatwo wprowadzać nowe funkcjonalności, pierwotnie niezaprojektowane w kanale. Nasz bot jest zawsze gotowy do nauki, zapamiętuje wszystkie informacje, nie bierze urlopów i nie prosi o podwyżkę.

Chatboty i ich przyszłość

W temacie chatbotów mieliśmy też trochę więcej do powiedzenia. Nasz Chief Technology Officer, Tomasz Kostrząb, jest ekspertem w wielu dziedzinach, boty to zdecydowanie jedna z nich. Dlatego też został zaproszony do udziału w debacie na temat przyszłości tej technologii.

Tomek podzielił się zarówno swoim prywatnym, jak i zawodowym, doświadczeniem z chatbotami i voicebotami. Zwrócił uwagę na wyzwania, które stoją przed tą technologią. Dla niego jednym z ważniejszych problemów było zrozumienie mowy potocznej oraz transkrypcji języka arabskiego.

Wykorzystanie chatbotów do zwiększenia przychodów klienta jest dla Tomka dużo istotniejsze, niż tworzenie ich w ramach spełniania funkcji rozrywkowej. Nasz Actionbot jest idealnym przykładem takiego zastosowania i jesteśmy z niego niezwykle dumni.

Podstawowa wersja naszego rozwiązania okazała się pomocnym narzędziem dla obywateli Omanu, szukających informacji podczas kryzysu. I udało nam się je postawić w niecałe dwa dni! Jeśli chcesz zobaczyć naszego Actionbota w akcji, przeczytaj ten wpis.

Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat? Napisz do nas!

Spodobało Ci się?